Praktische voorbeelden

Er is geen VVV-kantoor in de stad. Via de Tourist Info-punt (contactloos en/of QR) op bijvoorbeeld alle plattegrondborden of parkeermeters kan de bezoeker zonder enige kennis of een te downloaden app beschikken over alle informatie die hij wenst.

Een restauranthouder heeft op piekmomenten veel buitenlandse gasten. Door het steeds wisselende menu dient hij steeds zijn menukaarten aan te passen, in meerdere talen. Door de Nederlandse menukaart te voorzien van Tourist ID technologie hoeft alleen de Nederlandse kaart steeds opnieuw gedrukt te worden. De overige talen zijn via de smartphone op te vragen.

Een evenementenorganisator kan via interactieve posters iedereen het hele programma laten downloaden door alleen de telefoon tegen het poster te houden, zonder voorafgaand een app te installeren. Direkt tickets bestellen kan natuurlijk ook.

De kledingwinkel is op maandag gesloten. Door de NFC-sticker op de winkeldeur kan de toerist direct beschikken over de openingstijden, de webshop of de laatste modeshow of aanbiedingen bekijken.

Een NFC punt voor een restaurant biedt de toerist direct een menukaart op zijn telefoon, een link naar de reserveringspagina of bijvoorbeeld een kortingsbon voor een 3-gangen diner.

Translate »